فیلمی از لحظه سقوط بالگرد در مکزیک رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد: تعطیلی کشور برای اشعه ماورای بنفش منطقی نیست رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: تب دنگی در کشور فراگیر می‌شود، نیاز به کیت‌های تشخیص سریع داریم هشدار وزارت بهداشت به مردم در پی افزایش موج گرما | برای دوری از گرمازدگی و اثرات اشعه‌های مضر، از ساعت ۱۲ تا ۱۶ از خانه خارج نشوید آیا قطره آهن دندان‌های کودکان را سیاه می‌کند؟ تداوم هوای گرم در ارتفاعات کشور (۴ مرداد ۱۴۰۳) آیا احتمال تعطیلی ادارات و بانک‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه (۶ و ۷ مرداد) وجود دارد؟ + فیلم آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان فرامرز عباسی مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳) تاکید وزیر نیرو بر تخصیص اعتبار طرح‌های اضطراری تامین آب شرب مشهد گردهمایی اعضای هیئت علمی شبکه نخبگانی اساتید جوان دانشگاه تهران در مشهد برگزار شد روایت زنی که به خاطر لجبازی زندگی‌اش را تباه کرد قتل با چاقوی میوه خوری| حکم قصاص برای برادر دادستان صادر شد بازار کساد واحد‌های اقامتی مشهد، تحت تاثیر گرانی و کمبود بلیت‌های هواپیما و قطار! ماجرای مردی که زنش را در خیابان به قتل رساند کاهش خطر لخته خون، سرطان و بهبود زخم موثر با این ماده غذایی جادویی رمزگشایی از ۴۳ فقره سرقت قطعات خودرو در مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳) برخی از سؤالات دروس امتحانات نهایی حذف شد + جزئیات این فرآورده لاغری چربی‌سوز، غیرمجاز اعلام شد ایست قلبی راننده کامیون در مسیر فریمان- مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پرونده ثبت جهانی کاروانسرا‌های خراسان روی میز یونسکو

  • کد خبر: ۱۶۳۶۵۱
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
پرونده ثبت جهانی کاروانسرا‌های خراسان روی میز یونسکو
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از ارسال پرونده‌های ثبت آثار ملموس و ناملموس در این استان به سازمان جهانی یونسکو خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید جواد موسوی در نشست خبری هفته میراث فرهنگی در پاسخ به پرسش خبرنگار این رسانه درباره آخرین وضعیت پرونده‌های آثار تاریخی پهنه خراسان گفت: اکنون پرونده کاروانسرا‌های خراسان در یونسکو ثبت شده است.

وی ادامه داد: در کنار این پرونده مهم، سال گذشته نیز مزار شیخ احمد جام در «آیسسکو» ثبت شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: پرونده‌های ابریشم‌کِشی، آسباد‌های نشتیفان و فیروزه‌تراشی نیشابور نیز در دستور‌کار این اداره است.

پرونده توس دوباره به جریان افتاد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به جدیدترین وضعیت پرونده ثبت جهانی توس گفت: طرح راهبردی توس در حال مطالعه است و قرار است ۳۶۰ هکتار از مجموع ۱۸۰۰ هکتار پهنه منفصله توس به‌عنوان پهنه تاریخی توس بررسی شود که البته طرح در وزارت راه و شهرسازی تأیید شده است و حداکثر تا ۶ ماه آینده به انجام خواهد رسید.

وی درباره موانعی که در مسیر ثبت جهانی حریم تاریخی توس از سال ۱۳۹۲ بوده است، تصریح کرد: در اولین قدم، اداره کل میراث فرهنگی موفق شد ۴۰۰ هکتار معدن غیرمجاز در منطقه را از کار بیندازد و در ادامه، تردد وسایل نقلیه سنگین را که در حریم توس رفت‌و‌آمد داشتند نیز ممنوع کردیم تا مسیر پرونده توس سرعت بیشتری بیابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->